zaterdag 8 februari 2014

First impression | Catrice Prime and Fine Anti-Redness Base


Vandaag een korte review over de Catrice Prime and Fine Anti-Redness Base, wat een mondvol. Ik heb aardig wat roodheid in mijn gezicht, dus ik ben altijd wel op zoek naar iets om die roodheid te verdoezelen en dus was ik zeer benieuwd naar deze anti-redness base! Ik heb het daarstraks geswatched, getest en ga jullie mijn eerste indruk geven.


  

De substantie is gelly-waterig en ziet groen.

De kleur groen is de complementaire kleur van rood en zou dus roodheid in het gezicht moeten neutraliseren. Daar ging het al een beetje in de mist vond ik, het neutraliseert slechts een iniminiebeetje. En je eindigt eigenlijk gewoon met rode vlekken op je gezicht met daarrond stukken huid die veel witter zien ineens. Not what I want!


Ten tweede zitten er allemaal glitters in, OMG. Wat doen die daar? Jz kan ze duidelijk zien op de vorige foto (helemaal links op de foto) en op deze foto (links in het midden van de foto). En niet zomaar heel subtiel glitters dus, als je de primer gewoon aanbrengt op je gezicht ben je een beetje een glitterbal, met enkel poeder erover ben je nog een glitterbal. En met foundation (matte) + poeder is het wel okee.


Dus mijn conclusie is dat je dit product beter kan skippen, er zitten echt teveel glitters in voor over heel je gezicht te gebruiken en eigenlijk doet het nog geeneens wat het hoort te doen, de roodheid wordt dus niet geneutraliseerd. Misschien dat je make-up er wel langer blijft door zitten, maar je kan dan evengoed een andere primer kopen zonder glitters!

Wat vind ik dit een bummer! Vond het idee zo leuk, al bestaat het wel al, maar is het vaak duur of moeilijk te verkrijgen.


Mijn advies


Als je zelf op zoek bent naar zo'n goed anti redness base, kan je oftewel die van Smashbox of MUFE kopen, best wel duur natuurlijk (zo'n 35 euro) en P2 (te koop in Duitsland) heeft er ook 1. Maar je kan het ook zelf maken, met groene concealer en wat dagcrème en aanbrengen op de plaatsen van je roodheid met een vochtig sponsje. Dat vind ik nog altijd het beste werken. Natuurlijk is dit dan geen primer, maar dan is je roodheid wel geneutraliseerd en je kan evengoed er een andere primer onderdoen als je toch een primer nodig hebt.

Sarah



2 opmerkingen:

  1. Heb er toevallig ook vandaag een review over geschreven en ben het compleet met je eens! Verschrikkelijk die glitters, bah echt zonde! Anders had het best als basis voor je foundation kunnen werken.. Leuk blog heb je, ik volg je nu via bloglovin! :) X

    www.ingewm.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt echt zonde! En dankje ik neem zeker een kijkje op jouw blog :)!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...