donderdag 7 november 2013

Review | 'Catrice All Matt Plus Powder'


Vandaag nog eens een review en namelijk over de 'Catrice All Matt Plus Powder'. Ik heb deze poeder al een paar keer vermeld in andere blogposts, dus werd het wel eens tijd voor een heel artikel aan dit poedertje te wijten!


Dit is trouwens de nieuwe poeder van Catrice, want de oude is uit het assortiment gegaan deze zomer. Naast de nieuwe poeder is er ook een nieuwe foundation, maar die heb ik niet, omdat velen er niet zo enthousiast over waren...

De poeder is er in 4 kleuren: 010 Translucent, 015 Natural Beige, 020 Nude Beige en 030 Warm Beige. Nu is de eerste wel eigenlijk niet 'translucent', maar gewoon een heel lichte kleur en Warm Beige is ook niet zo heel donker.

Ik heb de kleur 020 Nude Beige en ik moet eigenlijk 015 hebben voor de winter, maar doordat ik groene concealer gebruik onder mijn poeder, wordt ik erg bleek en daarom gebruik ik een ietsiepietsie te donkere poeder, zodat alles weer geneutraliseerd is.


Op de foto is 'ie nog niet uitgeblend, daarom dat hij er wat korrelig uitziet voor de duidelijkheid! En mijn excuses voor mijn paarse handen, ik had het koud!

Op naar het product dan! De poeder voelt echt erg zacht aan als je er met je vingers overgaat, en ook maakt het je gezicht gewoon babyzacht. Zo'n aaibaar gezicht is altijd leuk, haha. Hij geeft ook geen poederlaageffect op je gezicht, vermits je geen 10 lagen gebruikt natuurlijk. Anders smogalarm! De poeder kan dus ook een beetje korrelig zijn, maar daar merk je niets meer van als je het uitblend met je kwast.

Maar wat ik nu het beste vind aan deze poeder is zijn dekking! De meeste poeders geven echt maar een heel zielige dekking, tenzij bij heel dure poeders. Maar deze geeft ook wat meer dekking! Ik zou zeggen een lichte tot medium dekking, wat ik toch best wel een prestatie vind voor een poeder van 3.59 euro.


zonder poeder

 

       

met enkel poeder



Op de bovenste foto zie je wat roodheid op mijn wangen en op de onderste foto is deze bijna compleet verdwenen! Woohoo!

Hij blijft ook lang op zijn plek zitten, op mijn neus moet ik hem wel een keer bijpoederen, maar dat kan ook niet anders denk ik, met mijn shiny nose, (altijd maar in de spotlight willen staan, tututut).


positieve/negatieve punten


positief

  • prijs 3.59
  • blijft goed op zijn plek
  • voelt erg zacht aan
  • geen cakeyeffect
  • licht tot medium dekking

negatief

  • beperkte kleurkeuze
  • kan korrelig zijn bij direct aanbrengen

Sarah



2 opmerkingen:

  1. Klinkt erg goed! Een hele leuke foto van jouw trouwens! Wat heb jij een leuke blog. Ik ben je meteen gaan volgen via bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...