zondag 7 juli 2013

DIY | haarstrikje


Vandaag heb ik een DIY voor jullie! Het is wel een hele simpele, maar misschien kan ik jullie toch wat inspiratie geven ;). We gaan vandaag leuke strikjes maken voor in je haar! Ik houuu de laatste tijd van strikjes en ik wil jullie ook helemaal' into' de strikjes maken, haha!


wat heb je nodig: 


  • schuifspeldjes en/of haarelastiekje
  • secondelijm (vb. pattex)
  • strikjes natuurlijk!


strikjes (maken)


Ik heb al volledig klaargemaakte strikjes. Deze heb ik namelijk van wasspelden gehaald, die ik gekregen heb bij een babyborrel. Maar je kan ook zelf strikjes maken. Hiervoor neem je een rechthoekig stukje stof met het formaat van hoe jij het strikje wil en dan ga je een langwerpig smal stukje stof (om een 'ringetje te vormen') in het midden hier rond doen en dit kan je vastnaaien oftewel ga je de uiteinden van het ringetje aan elkaar lijmen zodat het ringetje los zit van het groter stuk stof. En tadaaa een strikje!


Het gemakkelijkst is natuurlijk dat je ze gewoon ergens af kunt halen, zoals ik gedaan heb.


Maar nu hebben we dus ons strikje en dan hebben we als volgt schuifspeldjes nodig. Die mogen zwart of bruin zijn of alle kleuren van de regenboog hebben, wat jij wil! Ik gebruik bruin omdat ik bruin haar heb en ze dan niet zo opvallen :).


hoe ga je te werk?


We gaan dus de secondelijm doen op het 'ringetje' van het strikje langs de onderkant, daarna gaan we ons schuifspeldje daarop leggen en aandrukken met 2 vingers net naast de plaats waar de lijm hangt (anders lijm je je vingers vast) en even blijven aanduwen en dan verder laten drogen en tadaaaa klaar is je haarstrikje. (sorry dat ik hier geen foto's van heb, maar ik dacht hier te laat aan. Ik hoop dat jullie genoeg hebben aan mijn uitleg en anders vraag je het maar in de comments!) Wel zeker zijn dat alles goed droog is voor je het uitprobeert, anders plak je het misschien vast in je haar en dat willen we niet!

haarstrikelastiekje



Nu kan je er ook voor kiezen om een strikje op een haarelastiekje te plakken. Je doet deze keer weer de lijm op het 'ringetje' van het strikje en deze druk je op het metalen plaatje van je elastiekje. Goed aandrukken en laten drogen en klaar is kees (of jij)!


Ik ben de laatste tijd dol op strikjes en ga mijn DIYs met veel plezier gebruiken!

edit: 'naargelang wat jij het gemakkelijkst vindt en hoe jij je strikje wil, kan je de strik ook evenwijdig met het schuifspeldje lijmen en dus niet loodrecht!'

Sarah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...