dinsdag 9 juli 2013

make-up | bij zonnig en warm weer


Het is echt supeeerlekker weer buiten en het blijft nog zo voor de rest van de week, woehoe! Er was wel eens nood aan, want het is al lang geleden dat we de zon echt nog zo veel gezien hebben! Maar nu is het eigenlijk echt wel behoorlijk heet, maar wat voor make-up moet je dan dragen? Ik zal enkele tips geven, dus lees zeker verder!

Ik zal het in stapjes uitleggen hoe ik het eigenlijk doe, maar het principe is dat je je huid goed moet beschermen tegen de zon en niet te veel make-up moet opdoen omdat dit toch smelt als het ware.


routine 


  1. huid reinigen met water of cleanser ( naargelang wat jouw huid nodig heeft)
  2. dagcrème aanbrengen
  3. dagcrème laten intrekken
  4. zonnebrandcrème aanbrengen ( genoeg! beter te veel dan te weinig!)
  5. zonnebrandcrème laten intrekken
  6. tinted moisterizer of 'westerse' BB cream, maar deze stap kan je ook skippen (*)
  7. beetje blush eventueel
  8. afpoederen (grote kans dat je gaat glimmen door zweet)
  9. beetje mascara (best waterproof)
  10. (een lipproduct)

* Je kan best geen foundation gebruiken, omdat je zonnebrandcrème om de 4 uur (als je gaat zwemmen of constant in de zon zit om de 2 uur) opnieuw moet aanbrengen en als je dan foundation of iets anders ophebt wordt dat één geklieder en met vlekken, dus nee bedankt! Je kan wel reinigingsdoekjes meenemen om snel je BB cream, foundation,... er af te halen en dan opnieuw zonnebrandcrème te smeren.

verfrissen


En als ik mijn gezicht wil verfrissen gebruik ik wel eens de Mac fix+, maar je kan bijvoorbeeld ook zo'n sprays kopen van la Roche-Posay,The Body Shop of anderen. Het is niet echt aan te raden om gewoon water op je gezicht te sprayen omdat dit je huid uitdroogt.

Op je lichaam kan je natuurlijk bodysplashes gebruiken, heerlijk om jezelf te verfrissen! Deze kan je zelfs kopen in H&M! Het is wel de bedoeling dat je deze zeker niet op je gezicht gebruikt, dit kan namelijk de huid irriteren!


En natuurlijk kan je ook altijd in een zwembad springen ;), maar goed smeren is de boodschap en zeker even laten intrekken voor je erin duikt!

personal 


Door het weinige zonlicht van de afgelopen tijd had ik zelfs een vitamine D tekort, ja dat is die vitamine die je krijgt van de zon ;). Ik dacht eerst dat mijn ijzer gewoon te laag was, omdat ik heel de tijd zo moe was. Dus heb ik bloed laten trekken en toen bleek dus dat ik een vitamine D tekort had. Dus hoereej dat de zon er nu is! Voor de mensen die dit niet weten, 15 minuten dagelijks in de zon zijn, is genoeg voor je vitamine D. Nu moet je niet denken dat ik heel der dagen binnen zat ofzo, want ik kom veel buiten. Dusja ik snap het ook niet helemaal :p.

Ik wens jullie nog veel plezier in deze zonnige daagjes en dragen jullie make-up bij dit weertje?

Sarah


bron foto 1:frugalinyorkshire
bron foto 2:casalaguna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...