vrijdag 26 juli 2013

Colorful lashes mascara H&M - paarse mascara


Vandaag heb ik een review over de paarse Colorful lashes mascara van de H&M. Deze kost slecht 2.95 euro en lees verder als je wil weten wat ik er van vind ;)

verpakking



Ik vind de verpakking van de mascara wel leuk, een mooi paars kleurtje en de letters hebben een leuk lettertype, jup dat heeft H&M goed gedaan!

werking



Het borsteltje is smal en gemaakt van rubber met kleine 'haartjes'. Alhoewel het niet echt haartjes zijn, aangezien ze uit rubber bestaan, haha. Zo'n borsteltje vind ik normaal fijn werken. Maar is dit borsteltje ook zo? Dit borsteltje geeft vooral lengte en een beetje volume, maar het heeft wel de neiging om mijn wimpers wat aan elkaar te plakken, een soort van spinnenpootjeseffect, dat vind ik niet zo fijn... Om dit te vermijden moet je zien dat je zeker niet teveel opdoet en je kunt ze als dit nodig moest zijn, ze 'uit elkaar halen' door er met een pincetje tussen te gaan.




Dan de kleur, die is inderdaad paars én goed dekkend. Maar het is wel een lichtpaarse kleur en dat vind ik eigenlijk niet zo heel leuk. Waarom? Wel ik heb van mezelf best donkere wimpers, maar met deze mascara worden die gewoon veel lichter en ben ik precies mijn eigen wimpers kwijt en hangen er wat lichtpaarse sprietjes in de plaats, hmmm dat vind ik ook niet zo fijn. Alhoewel het wel leuk lijkt op de foto, is het in het echt niet zo erg mooi... En mijn broertje zei tegen mij dat het van zijn plaats precies witte mascara leek (hij zat denk ik op anderhalve meter van mij) en bah witte mascara wil ik niet hebben hoor! Ik vermoed dat als je blonde haartjes hebt, deze mascara wel erg mooi kan zijn. Aangezien je dan niet ineens van donkere naar lichte wimpers overgaat, maar gewoon licht naar licht behoudt. En om dan nog het paarse beter naar voor te krijgen kan je bijvoorbeeld eyeliner gebruiken. (Veracamilla heeft blonde haartjes en bij haar staat het wel erg mooi.)



Wat nog opmerkelijk is, is dat de mascara glitters bevat, jup je leest het goed. Dit geeft wel een leuk effect in het licht. Maar als je dus een foutje maakt en je verwijdert dit met oogmake-up remover dan blijven er nog steeds glitters hangen, aargh frusterend!

Nog een minpunt van de mascara is dat het echt lang duurt eer die droog is, ik denk dat het bijna 10 minuten duurt! Dus elke keer heb ik paarse afdrukjes staan op mijn oogleden en dan wil je die verwijderen en hangt alles weer vol met glitters...

overzicht positief/negatief:


pluspunten:
  • leuke verpakking
  • prijs van 2.95 euro
  • gemakkelijk verkrijgbaar bij H&M
  • borsteltje werkt fijn ( niet teveel aanbrengen! dwz 1 à 2 laagjes)
  • glitters geven leuk effect in het licht
  • is mooi op blonde wimperhaartjes
  • ook nog verkrijgbaar in mintgroen
minpunten:
  • kan spinnenpootjes geven
  • droogt erg traag -> afdrukken op oogleden
  • de kleur is te licht voor mijn donkere wimpers
  • bevat glitters die je niet kan verwijderen met oogmake-up remover
  • kan lijken als witte mascara van ver

conclusie:



Ik zou deze aanraden als je lichte wimpers hebt en je ook tijd hebt en je niet snelsnel moet klaarmaken 's morgens, want dan vertrek je gegarandeerd naar buiten met afdrukjes op je oogleden.

Ik ga misschien nog eens een look proberen maken met deze mascara, maar voor het 'dagelijkse leven' is die niet echt geschikt voor mij. Nogmaals het ziet er best leuk uit op de foto, maar full face ziet het er echt niet mooi uit omdat ik precies mijn wimpers kwijt ben. Als je ook donkere wimpers hebt en je wil gekleurde mascara, kijk dan eens bij Bourjois, zij hebben vanaf deze zomer 3 gekleurde mini mascara's in het assortiment: donkerpaars, blauw en turquoise (deze is een erg lichte kleur en kan je beter ook skippen). En ze kosten 7.95 euro, wat best meevalt vind ik :).

Sarah 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...