woensdag 4 september 2013

review | The Body Shop Face Wash en Toner


Ik liet vorig week in een shoplog zien dat ik bij The Body Shop, de Aloe Gentle Facial Wash en de Aloe Calming Toner heb gekocht. Ik heb deze producten nog maar een week kunnen testen, maar ik ben er zo tevreden over dat ik het al wou delen met jullie. Dus dames hier is de review!

uitzicht


De verpakking vind ik nu niet zo heel erg boeiend, maar het gaat dan ook om de werking van de producten, right? En het is een stevige verpakking moest je het willen weten en dat is ook belangrijk, haha.


Aloe Gentle Facial Wash


Ik zal eens beginnen met de Face Wash. Het werkt gewoon hetzelfde als een andere face wash, dus gezicht nat maken, daarna een pompje in hand spuiten en verdelen over gezicht en dan afspoelen! En het resultaat is een babyzacht huidje, echt waar serieus! Suuuuper zacht wordt mijn huid van dit spul.

De facewash is trouwens ook Jetskeproof, d.w.z dat de welbekende dermatologe Jetske Ultee het product goed vindt qua ingrediënten! En dat het dus niet irriterend is voor de huid.



 Als je naar de ingrediënten kijkt, zien deze er inderdaad erg goed uit. Wel zie je SLeS ( Sodium Laureth Sulfaat) staan, dit is een reiniger die eigenlijk te sterk is om je gezicht mee te reinigen (het zit in véél shampoo's en zepen), maar aangezien dit over halfweg staat in de ingrediëntenlijst en de hoeveelheid dus behoorlijk klein is, kan het niet veel kwaad. Er zit natuurlijk ook Aloe Vera in, maar ook Sorbitol, wat erg kalmerende ingrediënten zijn en deze staan nog eens hoog bovenaan in de ingrediëntenlijst! Toppie zou ik zeggen!

Deze kostte me 12 euro voor 125 mL product, wat ik op zich niet heel erg duur vind. Aangezien het goede ingrediënten bevat en de Aloe Vera die er inzit komt uit Guatemala, waar de boeren er een eerlijke prijs voor krijgen en dat vind ik ook zo geweldig aan TBS.

Aloe Calming Toner


Next hebben we de toner en mijn ervaring met een aantal milde (goede ingrediënten) toners is, dat ze mijn huid vet maken. Ik heb trouwens een gecombineerde huid: licht vette T-zone en normale (tot soms vette) wangen. Maar deze toner is ook mild en hij maakt mijn huid ook superzacht!


En is ook totaal niet irriterend ofzo. Dit kan je ook zien aan de ingrediëntenlijst. En kijk daar hou ik nu van, een korte ingrediëntenlijst! Niet te veel poespas, gewoon simpel. Dat maakt het ook al een stuk makkelijker om de ingrediëntenlijst te controleren, haha. Hier zit ook weer Sorbitol in en Aloe Vera sap deze keer. De andere 2 ingrediënten zijn huidbevochtigers en/of dienen als oplosmidden en ojaa water zit er natuurlijk ook in ( zo vanzelfsprekend dat ik het al bijna vergeten was, haha). En daarbij is dit product dus ook Jetskeproof.

Deze kostte me 10 euro voor 200 mL.

Besluit


Als ik mijn huid met de face wash en de toner reinig, is die echt echt echt babyzacht, dus dit is duidelijk wel mijn nieuwe heilige combo geworden! Aan de roodheid in mijn gezicht doen ze wel niets, maar ze maken het ook niet erger, wat ook al erg goed is.

Dus als je op zoek bent naar een zachte reiniger en toner voor je huid, dan moet je zeker deze eens een keer proberen!

Deze producten zijn uiteraard te koop bij The Body Shop.

Sarah



2 opmerkingen:

  1. Ook maar eens proberen voor mijn gevoelige huid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is het echt 'lovely' spul, hopelijk voor jou ook!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...