zaterdag 14 september 2013

review | L'oréal Sublime Soft Micellair Water



L'oréal Sublime Soft Micellair Water zou reinigen, make-up verwijderen en ook nog een tonifiëren en kalmeren. Een serieuze multitasker als je het mijn vraagt! En doet deze jongen ook zijn werk? Wel ik zal zeggen dat ik al aan mijn tweede fles bezig ben. Maar niet omwille van zijn multitasking eigenschap, maar wel omdat deze superfijn is voor oogmake-up te verwijderen!

Een micellair water is een make-up remover die je op een watje doet, daarmee over je gezicht gaat en hoppa klaar! Niets afspoelen, gewoon zo laten en alles zou verwijdert moeten zijn.

De verpakking vind ik wel leuk, zo'n rechthoekige vorm is best wel origineel in beautyland! Voor de rest is het gewoon een erg simpel design, niet teveel poespas, moet ook gewoon kunnen, vind ik.

Toen ik hem voor het eerst kocht had ik hem al zien voorbij komen op een paar blogs en ik zag deze bij Kruidvat staan in het promoschap (er ging eigenlijk wel maar 10 cent af, I know ridiculous)  en ik dacht ik zal deze maar meenemen!

Ik ben hem toen beginnen gebruiken en voor oogmake-up te verwijderen is dit inderdaad een pareltje, het verwijdert echt supergoed en het laat de huid rondom mijn ogen niet trekkerig achter ofzo, wat ik al snel heb bij andere op waterbasis removers. Waterproof eyeliner verwijdert die ook goed, waterproof mascara weet ik niet, want dat gebruik ik niet, dus kan ik het moeilijk zeggen!

Nu voor op het gezicht vind ik het wel eens fijn om hem als toner te gebruiken. Dus om de laatste restjes van mijn make-up er af te halen, dat doet die wel goed, maar omdat het micellair water eigenlijk voor de droge of gevoelige huid is, trekt het moeilijk in in mijn normaal tot vette huid...

Nu kan je hem dus ook gebruiken om je gezichtsmake-up er af te halen. Maar als je dit doet is het nodig dat je daarna nog je huid gewoon reinigt of nog eens met water reinigt (naargelang je lagen make-up) omdat het anders niet genoeg reinigt. Het klinkt natuurlijk geweldig dat het kan reinigen én make-up verwijderen én tonifiëren, maar zie het maar zo, doordat het een multitakser is kunnen ze als het ware minder specifiek zijn in elke taak die het hoort te doen. Dus het is onmogelijk dat al die 3 stappen erg grondig gebeuren, snapje?


Qua ingrediënten is het ook goed, er zit al geen parfum, alcohol in en ook geen siliconen voor diegene die dit niet kunnen hebben. Er zit wel glycerin in, dit is een vochtinbrenger en voor de rest is de lijst niet zo heel boeiend, hij is ook erg kort (love that! Zit er zeker niet te veel rommel in waar je huid kan op reageren).


pros/cons

pros
  • verwijdert erg goed oogmake-up
  • ook goede toner (voor droge/normale huid)
  • verwijdert gezichtsmake-up goed (wel nog reinigen nadien)
  • geen trekkerig gevoel nadien
  • leuke verpakking
  • geen slechte ingrediënten
  • 200 mL (als je hem voor je oogmake-up gebruikt is dit veel)
  • 4.29 euro 
cons

  • niet zo geschikt als toner voor vettere huid
  • door multitasken gebeuren niet alle stappen erg grondig

Gaan jullie deze proberen?

Sarah



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...