dinsdag 13 augustus 2013

recept | superlekkere brownies!


Om eerlijk te zijn ben ik ook zo'n meid die dooool is op chocolade! En als ik dan eens een keer iets bak thuis, zit er vaak ook chocoalde in, haha. Gisteren wou ik nog eens een poging doen om lekkere brownies te maken, dus hierbij het recept om ze te maken!

Ik vind dat als je eens een megabom wilt eten, je het zelf moet maken. Zodat je er voor werkt om dan superawesome beloond te worden, haha.

Dit is wat je nodig hebt:


  • 100 gram pure chocolade
  • 175 gram bruine suiker
  • 125 gram boter
  • 85 gram bloem
  • 2 eieren
  • 20 gram cacaopoeder
  • 1/4 tl bakpoeder
  • snuifje zout
Dat valt best mee, toch?
Als je dit allemaal hebt klaargezet, gaan we over tot het fabriceren...

de echte arbeid

Eerst ga je de boter samen met de chocolade laten smelten op een laag vuurtje, als dit klaar is laat je het wat afkoelen.

Vervolgens ga je de bruine suiker, boter, bloem, eieren, cacaopoeder, bakpoeder en zout in een kom doen. Dit ga je onder mekaar mengen.

Nu ga je jouw oven voorverwarmen op 160°. 

Ondertussen ga je het chocolade/boter mengsel bij de rest toevoegen (dit heb je wel al een beetje laten afkoelen) en dit ga je goed onder elkaar mengen. 

Als volgt neem je jouw vierkant bakblik, waar je bakpapier inlegt en giet je het mengsel erin.

Dit zet je in de oven voor zo'n 45 minuten (natuurlijk kan dit wat korter of langer zijn, naargelang je oven)

Zo'n 10 minuten nog laten afkoelen in het bakblik.

Eruit halen.

En tadaaa nu heb je een grote blok brownie.

Natuurlijk nu nog in plakjes, blokjes,... (wat jij wil) snijden.

... en nu heb je echte brownies!


mijn toegeving


Ik moet toegeven dat ik geen vierkant bakblik heb (soms moet je roeien met de riemen die je hebt) en heb ik het dus met een rechthoekige cakevorm gedaan, natuurlijk komt 'de brownie' nu wel hard naar boven. Maar ik kan hem nu nog steeds in partjes snijden. En op de foto lijkt het net een klein monstertje, haha.
Dus als je een vierkant bakblik hebt, lucky bastard en naargelang hoe groot jouw bakblik is kan je de hoeveelheden zelfs verdubbelen. Maar ik vond dit al genoeg, ik had 12 stukken brownie, njammie!


Maar heej eigenlijk gaat het toch om de goddelicious smaak, right? En ze waren zooo lekker, mmmm. Moest het kunnen zou ik ze allemaal alleen opeten, haha.

Bon appétit!

Sarah


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...