vrijdag 16 augustus 2013

sport in mijn vakantie | insanity


Vandaag wou ik het hebben over, jawel, sporten! Sommige denken al bij het woord sporten zelf 'bah!' en voor anderen is het een passie of een leuke bezigheid. Ik ga vandaag vertellen wat voor sport ik nu tijdens de vakantie doe, omdat mijn seizoen in mijn zwemvereniging afgelopen is.


Mijn 'zwem'seizoen was afgelopen half juli, maar ik wou gewoon wel sport doen in mijn vakantie omdat dat goed is voor je lichaam en ik geen kilo's wou bijkomen ;p. Vorig jaar had ik het idee om 3 keer in de week te gaan hardlopen en ik ben euh... 1 keer gaan lopen. Tja hardlopen vind ik gewoon niet zo leuk en ik heb het al vaak geprobeerd hoor. Vorig jaar had ik ook het plan om elke avond wat sit-ups, pompen, gewichtsoefeningen te doen. En dat ging best goed, dat heb ik denk ik zo'n drie weken gedaan. Wel niet elke avond, want de ene keer was ik te moe en de andere keer was het te laat... Herkenbaar?

En dus wou ik dit jaar weer van die oefeningetjes doen 's avonds, omdat hardlopen gewoon echt niets voor mij is. Al vind ik het idee wel leuk: lekker muziekje in de oren en eens goed alles van je af rennen! Dat gaat goed bij mij voor zo'n 500m en dan is het gewoon wat geslenter, haha. Ook had ik dit jaar weer niet veel zin om te beginnen aan mijn 'oefeningetjes' en stelde ik dit ook weer een paar weekjes uit (ik zal wel in augustus beginnen, deze helft van juli mag ik eens rusten).

En half juli ging mijn broer beginnen met het programma: 'Insanity'. Ik weet niet of je er ooit al over gehoord hebt? Maar ik kende het in ieder geval niet. Dit is dus zo'n workout programma met DVD's en je hoort dit 60 dagen te doen. Er staat in de workouts 1 man centraal genaamd Shaun T en daarrond staan nog zo'n 20 mensen, die de workout ook meedoen. En Shaun T doet zelf mee en zegt wat je moet doen etc... En zo'n workout is opgebouwd uit zo'n 8 minuten opwarming, daarna stretchoefeningen en dan komt het 'harde werk' en dan terug stretchen. Valt best mee toch? Haha, ja totdat je weet dat het 'harde werk' soms een kwartier aan een stuk cardio is, heeeuj!


Je kan Shaun T zijn DVD's kopen of je kan eens op Youtube: insantity intypen en dan zie je andere mensen die zich zelf filmen tijdens de workouts.

En mijn broer vroeg dus of ik niet een keertje meedeed en ik dacht: 'zo erg kan het toch niet zijn?' En dus deed ik mee. Een paar (veel) zere spieren, liters zweet en een tomatenhoofdje later, was ik klaar. En phoe dat was zwaar, maar ik had het wel gedaan, toch? En dus deed ik de volgende dag weer mee. Toen ben ik wel 2 dagen gestopt omdat ik gewoon té stijf was. Maar ik vond eerlijk gezegd, die 2 keer dat ik al gedaan had wel leuk! Dus ging ik na die 2 dagen rust gewoon verder en... ik ben nu nog bezig! Whuuuut? jup, ik ben al 4 en halve week bezig met Insantiy en ik vind het echt wel leuk! Je voelt gewoon dat je 'echt' aan het sporten bent, zweten en zere spieren en dat voelt zooo goed, haha! (ik bedoel het mentale gevoel natuurlijk :D)

Het is een echte uitdaging om jezelf dit 60 dagen vol te laten houden, maar ik ga het echt tot het einde proberen! En ik ben eerlijk gezegd ook al trots op mezelf dat ik het al 4 en halve week doe. En ik denk dat als ik 'Insanity' gedaan heb, ik gewoon andere workouts ga doen, want ik vind het echt leuk! Zo zie je maar dat er voor iedereen wel iets is van sport waar je je goed bij voelt ;).

Wat doen jullie zoal van sport in jullie vakantie?

Sarah


bron foto: rugbydudefitness.com
bron foto: www.insanityworkoutkopen.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...