vrijdag 10 mei 2013

gebruik make-up op school


Ik ben 18 jaar en op deze leeftijd zie je bij mij op school heel wat verschillen qua make-up gebruik. Je ziet van niks naar oranje naar goed opgemaakt.
 Ikzelf doe 's morgens voor school de tinted moisterizer op van Essence en Max factor masterpiece max mascara (favorietje!) en wat labello ofzo, dat is het eigenlijk, anders zou het bij mij veel te lang duren allemaal(haha). 

En hoe zit dat nu bij anderen? Ik vind het altijd leuk om te kijken wat voor make-up anderen dragen (hoe zou dat toch komen?)Wel bij mij op school beperken héél veel 6de jaars zich tot mascara en af en toe wat lipgloss, that's it. In de lagere jaren komt dit in nog mindere maten voor. 


Maar natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Zo heb je jammer genoeg ook een paar pompoenen en ik vraag mij altijd af of die mensen nooit in de spiegel kijken en hallo kan een vriendin haar dat ook niet vertellen?! Maar ja die zullen het nog wel leren (hoop ik!). Ook zijn er een paar met spinnenpoten, maar al bij al helemaal niet zo veel.

Dan heb je ook een paar meiden die echt helemaal full face gaan. Maar dan vraag ik mij af waarom moet je dat doen voor school? Ik versta wel dat je je onzuiverheden wil verbergen of wat mascara voor wat wakkerder te lijken en daar heb ik geen problemen mee. Maar om elke dag opnieuw voor gewoon naar school te gaan met foundation, blush, eyeliner aan de slag te gaan. Phoe dat gaat er voor mij wat over. Het rare is ook dat mensen die 'fullface' mensen kennen en echt zien als de schminkpoppen, gewoon puur omdat er helemaal niet veel mensen veel make-up dragen. Ik heb er niks op tegen dat ze full face gaan, maar het hoeft ook weer niet elke schooldag van mij.

Nu denk ik dat in Nederland jonge meiden zich veel meer en sneller met make-up bezighouden dan wij Vlamingen , dat mag wel eens een keertje veranderen! Er zijn er ook een heel deel die zich niet interesseert in beauty en tja dat versta ik dan echt niet ;p. 

Ik heb gelukkige een paar vriendinnen die ook van beauty houden en daar babbelen we dan wel over, maar met een heel deel anderen gewoonweg niet. Simpelweg omdat dat hen niet interesseert, tja valt niet veel aan te doen zeker ;p? Ik probeer zo wel eens te zeggen: waarom doe je niet eens een keertje mascara op? Zou je super staan. En dat gebeurt dan... eenmalig :p. Wel ja iedere mens is anders hé.

miss pretty and life

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...