zaterdag 11 mei 2013

wat wil ik verder studeren?


Aangezien ik dit jaar mijn laatste jaar van het secundair onderwijs doe, moet ik een keuze maken over wat ik volgend jaar wil doen. Dit is echt een héél belangrijke keuze, want zowaar bepaald deze wat je zo goed als voor de rest van je leven gaat doen. Klinkt best wel eng als je het mij vraagt :p.

Ik heb nu nog 3 weken voor mijn examens beginnen en dan moet ik 3 weken kei hard werken om me door de examens te ploegen en dan ben ik normaal gezien afgestudeerd!Heuj! Klinkt allemaal best wel raar, ik ben zo goed als mijn hele leven gewend aan dit soort schoolritme en volgend jaar gaat het helemaal anders zijn. Velen zeggen dat het leven dan pas echt begint, zal ik wel ondervinden zeker?


Wel ik ben zo iemand die totaal niet weet wat ze wil doen. Ja er zijn ontzettend veel opleidingen, maar vele spreken me gewoon niet aan. En wat doe je dan? Elimineren tot er nog 1 over is? Dat heb ik ook geprobeerd. Zo wil ik niets met technologie, electronica, economie, chemie, geneeskunde, multimedia doen. Men vraagt ook wel: en talen zegt je dat dan niks? Ja, maar de uitwegen qua beroepen spreken me niet aan.

Ik ben dan geëindigd bij psychologie, maar deze richting is extreem populair en je vind er zo goed als geen werk in. Hmm en dan was ik weer bij nul... ik ben nu aan het overwegen om in het onderwijs te gaan, want vakken zoals fysica spreken mij aan, maar het universitaire niveau van alleen fysica  kan ik niet aan, denk ik. Ook Engels spreekt mij op die manier aan en geschiedenis en Lichamelijke opvoeding. Ik denk dat het vak muzikale opvoeding mij nog het meeste aanspreekt (duuuh) en ik ga nu dus nog verder opzoeken over het onderwijs en waar en hoelang en...

Langs de ene kant lijkt het me super om jongeren dingen bij te leren, maar langs de andere kant ben ik ook wel wat verlegen en vraag ik mij af of ik wel geschikt zal zijn :s.

Maar ik zal eerst nog wel wat verder zoeken en hopelijk vind ik iets :) want het wordt wel bijna tijd!

miss pretty and life

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...